Werven via in- en externe ambassadeurs (medewerkers, stagiaires, alumni & voormalige sollicitanten) om toekomstige vaste en tijdelijke collega’s te werven is heel effectief en bespaart de organisatie kosten in vergelijking met reguliere werving.
Om deze potentiële ambassadeursnetwerken te activeren is het nodig een positief gevoel te creëren over de organisatie. Het referral programma zal dan nog succesvoller zijn.
We meten de tevredenheid van deze doelgroepen en luisteren ook goed naar wat de wensen zijn van deze potentiële ambassadeurs. De volgende onderzoeken doen we:
1. We onderzoeken wat voor wervingsbeloning de medewerkers zelf het leukst vinden en of ze bereid zijn om te helpen met de wervingsuitdaging.
2. We meten de tevredenheid van medewerkers over bestaand referral programma.
3. We meten de tevredenheid van sollicitanten in een nationale benchmark -> link naar candidateexperienceawards.nl.
Referenties
De volgende bedrijven hebben deelgenomen aan onze verschillende onderzoeken: Ahold Delhaize, Gemeente Zaanstad, VIVAT, NH Hotel Group, Philadelphia Zorg, ONVZ, AstraZeneca, OLVG, Warande, Allianz Global Assistance, Noordwest Ziekenhuisgroep, Action, Haaglanden Medisch Centrum, Gaming & Entertainment Group, Gelre Ziekenhuizen, Landal Greenparcs, DAS, TAUW, GVB, NUON, Bartimeus, Pierre & Vacances Center Parcs Group, Avans Hogeschool, Amsterdam UMC locatie VUmc, ENGIE services, Cono Kaasmakers, Leen Bakker, Simmons&Simmons, Ministerie van Economische Zaken & Klimaat, Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Altran, Sherpa, Catharina Ziekenhuis, RIVAS Zorggroep, Altran, Catharina Ziekenhuis en het Openbaar Ministerie. Lijst langer maken en aanvullen.....
Interesse?
Wil je ook meedoen met de benchmark of aan een ander onderzoek, neem dan contact op met Michael Boud via 020 521 8700 of michael@searchco.nl.