Joint-venture met Intermesh voor open source software

AMSTERDAM, 10 februari 2010 - Vandaag start de Search & Co Groep een nieuwe joint-venture met softwareproducent Intermesh uit 's-Hertogenbosch. Gezamenlijk is een nieuw softwarepakket ontwikkeld voor werving-, selectie en uitzendbureaus onder de naam Recruity. Bijzonderheid is dat het gaat om een pakket dat geheel gebaseerd is op 'open source' software.

Op de nieuwe site https://recruity.com zijn alle bijzonderheden te vinden over de gratis te downloaden programmatuur.

Recruity is een complete oplossing voor uitzendbureaus, werving- en selectiebureaus, hrm-afdelingen en interim-bemiddelaars. Het pakket is gratis te gebruiken door kleine organisaties. Grotere organisaties betalen licentiekosten die op minder dan de helft liggen van concurrenten.

Belangrijker is echter het feit dat Recruity is ontwikkeld op basis van de praktijkervaringen binnen de Search & Co Groep. Daardoor sluit het pakket zeer nauwkeurig aan op de dagelijkse bedrijfsvoering binnen de sector.

Toegankelijker

"De doorbraak in prijs en functionaliteit is mogelijk dankzij de basis van open source software", aldus Maurice van Uden, directeur van de Search & Co Groep en de initiatiefnemer van Recruity.

"Wij stuitten tijdens onze zoektocht naar geschikte programmatuur op allerlei problemen: proprietary software met onvoldoende toegang tot de eigen gegevens, slechte integratie en beperkte mogelijkheden met de webserver, torenhoge licentiekosten en slechte support. Wilden we vooruit, dan moesten we zelf aan de slag."

In Intermesh - leverancier van het wereldwijd gebruikte office- en projectbeheersysteem GroupOffice - werd een geschikte partner gevonden. Op basis van haar software, aangevuld met andere open source componenten, is in 2008 en 2009 Recruity ontwikkeld. De software draait sinds begin 2009 in productie binnen de bedrijfsonderdelen van Search & Co.

Nu de belangrijkste wensen en eisen van Search & Co door Intermesh zijn geïntegreerd in Recruity, is besloten de software in een joint-venture aan de sector aan te bieden.

"Wij hopen met Recruity een breder ondersteund platform te creëren. In ruil voor een zeer betaalbaar platform hopen we dat onze branche wil meehelpen het systeem te perfectioneren", aldus Van Uden. "Daarmee kan Recruity goedkoop blijven, terwijl er toch voldoende gelden zullen zijn voor de verdere ontwikkeling."

Over Recruity

Recruity bestaat uit verschillende open source modules: een CRM-systeem voor de contacten met klanten en kandidaten, vacature-beheer, bestandsdeling, e-mail met eigen server, agenda, synchronisatie met mobiele telefoons, koppelingen met sociale netwerken, een uitgebreid en zoekmachine-vriendelijk CMS, een firewall om databases te beschermen en professionele backupfaciliteiten. Alles wat nodig is om een bureau te organiseren.

Recruity kan in eigen beheer, op het eigen netwerk worden gedraaid, maar is ook te gebruiken via het web, op de servers van Intermesh of op servers van een willekeurige hosting provider.

Over Intermesh

Intermesh is een softwareproducent van Nederlandse bodem die wereldwijd bekendheid geniet met haar kantoorapplicatie GroupOffice. Het systeem heeft tienduizenden gebruikers en is ontstaan als open source softwarepakket. GroupOffice wordt continu ontwikkeld door honderden programmeurs ter wereld, die bijdragen aan de open source community. Recruity profiteert rechtstreeks van deze inspanningen.

Meer informatie

Voor meer informatie over dit persbericht bel je met Maurice van Uden, initiatiefnemer van (en praktijkdeskundige in) Recruity. Hij is te bereiken op 020 521 8700.